Tioga Undercover Stratum Carbon saddle
  2 reviews

New
Combinations Price quantity Add to cart

Available

175,00 €
 
More info

CARBONITE SPYDERWEB BASE

A flexible foundation for unparalleled shock absorption.

The spring-like base of the Undercover compresses when absorbing shock and quickly rebounds for continuous shock absorption.Made from proprietary material formulated for high resiliency, the SpyderWeb shell is a finely tuned suspension component designed to that remains active, soaking up bump after bump.

BIO X-PAD

More cushion where you want it.
Less padding where you need it.

The area between our sit bones, the perineal region, is an area with sensitive tissues, nerves and blood vessels that cannot endure pressure. Applied pressure in this sensitive zone over time can reduce blood flow, cause numbness and possibility of nerve damage, so proper isolation from excess pressure in this region is essential.

Conversely, our sit bones naturally support the body’s weight when seated. With its surrounding tissues being mostly fat and muscles, the area is capable of sustaining high pressure naturally, with little external cushioning. Thick padding underneath the sit bones adds pressure to the perineal because as the sit bones push down on the pad, the surrounding padding is pushed up and into the sensitive areas.

The surface above the rail receptacles are generally the most rigid points on the saddle’s seating surface. While these areas are not typical seating areas, should riding maneuvers shift sitting position over these points, even for brief moments, it will certainly feel harsh without proper cushioning.

Bio X-Pad is uniquely sculpted with extra cushioning in the mid-section to properly insulate the sensitive areas, and thinly padded underneath the sit bones to prevent excess padding from bunching up against places it shouldn’t. And to soften up the most rigid points of the seating surface, BIO X-Pad places extra padding around the rail receptacles to cushion potential impacts.

PERFORMANCE SHAPE

It all comes down to shape

Perhaps the most important aspect in the saddle’s overall comfort is its shape.The Undercover Stratum is 140mm wide to properly support most sit bone widths, while still narrow enough not to disrupt pedaling motion and fore/aft movement.

The saddle’s seating surface is designed more flat (less side-to-side curvature), and with a slight central groove so that when seated, there’s sufficient spacing in the center to minimize pressure on the perineal region.

In concert with shock absorbing base suspension technologies, Bio X-Pad cushioning system and performance oriented shape, the Undercover Stratum redefines performance comfort.

Colour: black
Rails: carbon
Size: 285mmx140mm
Weight: 150gr
Product Reviews
  • Number of Reviews : 2
  • Average Grade : 5 /5
  • V. Laurent
  •  the 22/08/2019
  • 5/5
Super confortable
  • B. Franck
  •  the 30/04/2019
  • 5/5
J'ai attendu de vraiment tester le produit avant de laisser mon avis surtout pour un produit aussi sensible qu'une selle de vélo. Vu la finesse de la selle, j'avais un peu peur que ce soit comme une selle italia SLR (que j'avais revendu immédiatement, moins de 7 heures dessus), pour remettre ma selle plus lourde, mais plus confortable comme la C2 Gel toujours de la marque italienne. J'ai donc testé la selle Tioga Undercover Stratum Carbone avec un peu d’appréhension avec pas moins de 10 heures dessus (1 heure sans cuissard le jour du montage) et rando dès le lendemain sur un week-end avec environ 9 heures effectives sur la selle par tout les temps (pluie, grêle, soleil...). En un mot, elle est top, le bec est large et permet de bien se caler dans les cotes, sous la pluie le revêtement de la selle ne glisse pas, et le système d'amorti flex fonctionne bien sur les revêtements cassants. Sans cuissard, par rapport au flex et le revêtement mousse/gel, elle est agréable et amorti les trottoirs, pavés... cette selle me fait penser aux selles plastiques Royal AEROYAL qu'on avait en bmx dans les années 80. Au final, je la trouve même plus confortable que ma C2, je l'ai pesé à 145,7 Grammes. Tioga recommande pour un système flex optimal un poids compris entre 70 et 90kg, et la masse maxi du cycliste habillé ne doit pas dépasser 109kg pour la version carbone. En ce qui me concerne, c'est une des meilleures selles que j'ai eu et je la recommande.